lila lovers

Publicerad 2010-01-27 17:07:34 i make it makup,

tänkte visa lite lätt en snygg skugning som passar perfekt för festen.





började med faundtion på locket som jag sedan fixerade med mycket puder, det är för skuggan fastnar och håller bättre.

lägger en fransmarkering



börjar med matta skuggor, för hållbarheten.

- täcker främre delen locket i en grå lila färg , går lite upp på globbenet.
- till ytre delen av locket väljer jag en mörkare lila färg som också den går lite upp på globbenet


- sen tar jag den mörkare lila skugan och lögger under ögat, bredast i ytterkant och smalare i ögonvrån, kanske 8 mm i ytterkant och 4 i inner kant. lägger sedan svart längst in mot fransarna även där bredast i ytterkant och knapt nått i ögonvrån.
- för mer djup och mörkhet lägger jag i svart i den mörklila skuggan som redan är på, följer globlinjen framåt i ögat.



- hela tiden mjuka kanter, så färgerna lixom flyter ihop.

-sedan lägger jag en ljuslila skugga från globen upp till brynet, brukar oftast se förjävligt ut när man lägger skugga upp till brynet men i denna sminkning funkar det. precis under brynets högsta punkt läger jag vitt.


- sen kommer ett valfritt steg att lägga samma färger på de befintliga förgerna, fast i skimmer. men det är en smaksak

- sedan lägger jag en fyllig eyliner

- sen med lite mascara är det klart.



ursäkta att detta är taget med en sketen mobil, men laddaren till kameran har gått upp i rök

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Johanna

Diplomerad Makeup Artist, Certifierad Fransstylist. Östra Storgatan 28 Jönköping [email protected] roomofbeauty.se roomofbeauty.blogg.se

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela