Vad Jag Gjort idag?

Publicerad 2009-04-27 22:38:02 i sånt där...,

Idag har jag pantat burkar med pappa i Mullsjö. vi hade med oss två stora sopsäckar med pant i. En säck med plåtbuskar och en säck med petflaskor. Vi fick nog allt ihop till exakt 105 kr, joòdå. och för pengarna köpte vi skraplotter inte ett jota vann vi, men det va kul ändå.

 Sen kom vi hem och då fick jag för mig att bygga en fågelholk. (Jag har en fågeljävel som sitter och pickar på mitt fönster på mornarna sen tre år tillbaka, så jag tänkte fixa honom/henne ett litet hus att picka på istället) så jag bad far min om lite hjälp med brädor och sånt så han tog stora vassa sågen och såga te ett par bitar till min holk (hålk?). sen skulle här spikas, oj oj oj vad svårt det va att spika sen jo då. jah spikade för fullt men när jag var klar fick pappa dra ut spikarna och ta skruvmaskinen och fixa till. det va lite sett och vint. sen skulle huset målas ju, jag hittade ingen färg men ja hittade två sprejburkar så jag grund målade med svart och sen lite guldflammigt över. (det visade sig att färgen var billack men det gick ju bra ändå.



sen var ja hurtig, Mickis frågade omn vi skulle ta ett varv runt pölarna och ja sa ja, så nu har vi cyklat, och oj vad ja cyklade sen! Glass blev det förståss med.

sen gick ja ut med lisa och gick.

sen kom ja hem och skapade en skit blogg som ingen kommer läsa hihi.

natti natti

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2009-05-02 15:27:39

Var faan är bilden på fågelholken? :P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Johanna

Diplomerad Makeup Artist, Certifierad Fransstylist. Östra Storgatan 28 Jönköping [email protected] roomofbeauty.se roomofbeauty.blogg.se

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela